Beelddenker. Wat nu?

Activiteiten

Volgens mij ben ik een Beelddenker, of heb ik een kind die beelddenker is. Wat nu?

Als je Beelddenker bent heb je veel voordelen, je bent bijvoorbeeld heel snel en flexibel in je denken en je kunt goed out of the box denken. Je komt met oplossingen voor problemen, waar anderen vastlopen.
Toch heb je waarschijnlijk ook gemerkt dat sommige dingen wat moeilijker gaan.

Anderen begrijpen jou niet altijd goed, of kunnen je niet volgen. Je merkt dat anderen andere verwachtingen hebben van wat je moet doen dan jij. Er zit zoveel tegelijkertijd in je hoofd dat je niet zo goed weet hoe je daar nu woorden aan moet geven, het komt er niet uit. Of je kunt geen samenhangend verhaal vertellen met een duidelijk begin-midden-eind. Je kunt zelf moeilijk structuur aanbrengen en daarom is plannen lastig. Het kan zijn dat je (als kind) moeite had met automatiseren en analytisch lezen en leren lastig was.

Als je merkt dat het lastig is en je wilt zeker weten of jij een beelddenker bent en in hoeverre dat maakt dat het op school niet altijd even soepel gaat, dan kun je een onderzoek doen met het (linkje)wereldspel. Omdat je hierbij niet hoeft te praten, is dit geschikt voor iedereen, ook als je AD/HD, TOSS, een vorm van ASS, afasie hebt of als je bijvoorbeeld uit een andere cultuur komt en Nederlands niet jouw eerste taal is, of als er sprake is van 2E begaafdheid.

Ook kun je een training krijgen, om te leren hoe het je wel gaat lukken om de leerstof te verwerken en om te gaan met de talige wereld om je heen. Daarvoor gebruiken we LEREN LEREN Methode en kijken we naar je executieve vaardigheden , want het is natuurlijk wel de bedoeling dat jij leert om zoveel mogelijk zelf de regie te nemen over je eigen leerproces, zodat je voldoende inzicht hebt in wat je kunt en wat je nodig hebt

Activiteiten